تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 19
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران به افزایش صفحات وب فارسی دراینترنت درسال های اخیر اشاره کرد و گفت:صفحات وب فارسی در شبکه اینترنت از حدود 1.1 میلیارد صفحه در سال های گذشته اکنون به 4 میلیارد صفحه رسیده است.
به گزارش آی تابناک : نصرالله جهانگرد روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سومین کنگره بین المللی که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، افزود: این موضوع به عنوان سرمایه کشور محسوب می شود و هرچه تولید و عرصه موضوعات فرهنگی و داده های بومی ما در اینترنت افزایش باید به نفع کشور است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت شبکه انتقال کشور تقریبا 20 برابر شده است، اظهار کرد:ظرفیت شبکه انتقال کشور از 500 گیگ به 20 هزار گیگ رسیده است که انتظار داریم این ظرفیت حداقل 3 برابر رشد پیدا کند.

** طراحی نسخه وب دولت همراه
جهانگرد با اشاره به اینکه پورتال های اصلی iran.gov.it راه اندازی شده است، اظهار کرد که نسخه وب دولت همراه طراحی و کار خود را آغاز کرده است و در حال بازنگری این وب هستیم. 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: هر کاربر با عنوان خدمت می تواند وارد صفحه خدمت مورد نظر خود شده و هر نوع اطلاعات را مشاهده و دریافت کند.
وی ادامه داد که اطلاعات به صورت خوشه ای و دستگاهی قابل جستجو است و از طریق این پورتال به چهار روش می توان به اطلاعات مورد نظر دسترسی پیدا کرد.
جهانگرد با اشاره به اینکه مجموعه کارهای دولت برای اولین بار احصاء شده است، گفت: بیش از 1400 خدمت در نظام اداری ما انجام می شود که در سایر کشورها نیز تقریبا این تعداد است.
وی افزود: در ایران حدود 70 درصد کارها در دولت انجام می شود که این درصد در کشورهای پیشرفته کمتر از 30 درصد است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران تعداد دستگاه های اصلی کشور را حدود 100 دستگاه اعلام کرد و گفت: وب سایت و پورتال فعال 83 دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ارتباطات نسل سوم و چهارم تلفن همراه در 1100 شهر کشور پیاده سازی شده است، گفت: حدود 70 هزار کیلومتر از جاده های کشور تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته است.
دبیر سومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی نیز در این مراسم گفت: مجوز انتشار مجله بین المللی وپ پژوهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده و در تلاش هستیم که مجوز نمایه فعالیت های علمی و پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم اخذ شود.
دکتر محمد جواد کارگر افزود: 148 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که حدود 50 مقاله به صورت سخنرانی طی دو روز ارائه خواهد شد.
کارگر به استقبال مناسب محققان خارجی از این کنگره اشاره کرد و گفت: محققان بیش از 10 کشور دنیا همچون مالزی، هند، عمان، بنگلادش،فرانسه، بلژیک، آرژانتین و بزریل، مقالات خود را به این کنگره ارسال کردند.
وی بیان کرد: ارسال مقالات در حوزه های مختلف اعم از هنر و علوم انسانی نشان می دهد که حوزه وب پژوهی مختص رایانه نبود و این حوزه دارای ابعاد مختلف ازجمله جامعه شناسی، روان شناسی، هنر و حقوق است.
کارگر افزود: توسعه فعالیت های علمی متکی به دانشگاه ها بوده و اگر این اقدامات در مسیر درست و صحیح قرار گیرد می تواند به رشد و توسعه پایدار کشور بیانجامد.
همچنین رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در این مراسم به دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه وب اشاره کرد و گفت: با مساعدت مسئولان و همراهی محققان و دانشگاهیان در این حوزه توانستیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم.
دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو اظهار کرد که با این اقدامات، جوانان مستعد و ایده پرداز کشور در این مسیر گام های مناسبی را برداشتند و توانستد دستاوردهای خوبی را بدست آوردند.
وی ادامه داد: سومین کنفرانس بین المللی وب پژوهش در صدد است تا دستاوردهای مناسبی را برای توسعه علم در این حوزه فراهم کند و امیدواریم در فضای جدید علمی و تحقیقاتی کشور بتوانیم به این هدف مهم دست یابیم.
رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاه در این مراسم به برپایی نمایشگاه کسب و کار موفق فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با حضور 51 شرکت از 29 تا 31 فروردین ماه در حاشیه سومین کنفرانس بین المللی وب پژوهس در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار خواهد شد. 
دکتر محمد صادق بیجندی اظهار کرد: ایجاد 6 هزار و 884 شغل مستقیم و 142 هزار و 135 شغل غیر مستقیم حاصل تلاش این 51 شرکت بوده که امیدواریم این روند با سرعت بیشتری در کشور ادامه یابد.
سومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی امروز ( 30 فروردین ) با حضور محققان داخلی و خارجی در سالن همایش های دانشگاه علم و فرهنگ آغاز به کار کرد و تا فردا به کار خود ادامه می دهد.
تحلیل محیط های مجازی و شبکه های اجتماعی، سکوهای رایانش توزیعی، ابری – رایانش وب در کاربردهای همراه، معماری کلان داده بر بستر رایانش ابری و توسعه اپلیکیشن های تحت وب روی موبابل از جمله موضوعات قابل ارائه در روز اول کنگره است.
ارزیابی کیفیت وب، اقتصاد اینترنتی و مدل های کسب و کار ، بازاریابی وب و تحلیل محتوا و تحلیل محیط های اجتماعی با رویکرد آلتمتریکس از موضوعات قابل ارائه در روز دوم این کنگره است.



منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار