کد خبر: ۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 01
محققان يکي از شرکت هاي وابسته به گوگل موفق به ساخت روباتي شده اند که با استفاده از چرخ‌هاي خود قادر است به سرعت روي پله‌ها و در برف حرکت کند و مي‌تواند تا ارتفاع 1.2 متر به هوا بپرد.
به گزارش آی تابناک : اين روبات تحقيقاتي Handle نام دارد و توسط محققان شرکت Boston Dynamics وابسته به گوگل طراحي شده است. 
اين روبات تحقيقاتي، ويژگي‌هاي روبات قبلي شرکت موسوم به Atlas را دارد؛ اما کارآيي و قابليت جابه‌جايي آن بالاتر است و از يک سيستم مفصلي ساده تر بهره مي‌برد. 
اين روبات با استفاده از چرخ‌هاي خود قادر است به سرعت روي پله‌ها و در برف حرکت کند و مي‌تواند تا ارتفاع 1.2 متر به هوا بپرد. سرعت حرکت اين روبات به 14.5 کيلومتر در ساعت مي‌رسد و با يک بار شارژ قادر است 24 کيلومتر را طي کند. 
با وجود اين که Handle صرفا براي اهداف تحقيقاتي طراحي و ساخته شده است، مي‌تواند بسته‌هايي به وزن 45 کيلوگرم را از زمين برداشته و جابه‌جا کند. 
مديران شرکت سازنده روبات معتقدند ترکيب چرخ‌ها و پاها در اين روبات بهترين کاربردهاي هر دو را براي حرکت در محيط اطراف در اختيار مي‌گذارد. در اين روبات حدود 10 مفصل وجود دارد و استفاده از چرخ‌ها موجب کاهش پيچيدگي حرکت آن شده است.
شرکت Boston Dynamics در حال حاضر تحت مالکيت هولدينگ اصلي گوگل، يعني شرکت Alphabet قرار دارد و روبات‌هايي را با اهداف تحقيقاتي و نيم نگاهي به کاربردهاي تجاري توليد مي‌کند.


منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار