کد خبر: ۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 22
رییس پارک فناوری پردیس عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳۰۰ شتاب دهنده و ۲۰۰ مرکز رشد با هدف تحقق اقتصاد دانش مقاومتی و شکوفایی اقتصاد دانش بنیان فعالیت دارند.
به گزارش آی تابناک : مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس عصر امروز در نشست هم‌اندیشی معاونت علمی با فعالان زیست بوم فناوری در معاونت علمی با اشاره به فعالیت مراکز نوآوری و شتاب دهنده ها اظهار داشت: بیش از سه سال است که مراکز نوآوری شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند و این موضوع با توجه به توسعه سیستم در فضای کنونی کشور صورت گرفته است.

وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان بر اساس تاکیدات رهبری مبنی بر اهمیت این شرکت ها بر شکوفایی اقتصاد دانش بنیان و تحقق اقتصاد مقاومتی، فعالیتشان گسترش پیدا کرده است.

صفاری ادامه داد: شرکت های دانش بنیان زنجیره ایده تا ثروت را تکمیل و نقش علم در توسعه کشور را نشان می دهد و در دهه های اخیر ایران از یک جهش علمی برخوردار بوده است که نسل دوم در این زمان به توسعه پارک های فناوری با فعالیت ۲۰۰ مرکز رشد می پردازد.

وی تاکید کرد: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان سبب ایجاد اکوسیستم استارت آپی و کارافرینی شده که این امر فضای جدیدی را می تواند درست کند و روحیه کارمندی به کارافرینی در بین دانشاموختگان دانشگاهی می شود.

صفاری عنوان کرد: در یک دوره، فارغ التحصیلان دانشگاهی به دنبال شغل دولتی بودند ولی امروزه این گروه به دنبال ایجاد استارت آپ های دانشگاهی و ایجاد اشتغال هستند.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ مدیریت و سرمایه گذاری به بخش خصوصی واگذار شد و فضا از پژوهش به نوآوری تغییر کرد.

صفاری با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان سبب اشتغال جوانان تحصیلکرده می‌شود، یادآور شد: همگامی با محیط زیست با محوریت کسب و کار جدید از دیگر شاخص های این اقتصاد است.

رییس پارک فناوری پردیس ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود در کشور از نظر نیروی انسانی و مهندسان جوان شرکت های دانش بنیان نوپا به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کرده اند.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: فرصت های جدید کسب و کار سرمایه گذاری خطر پذیر اس ان سی سب ورود نخبگان به این اکوسیستم شده است.

صفاری در پایان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۰۰ شرکت دانش بنیان تایید صلاحیت شده و از تسهیلات ۲۰ هزار میلیاردی بهره مند شده و این شرکت ها باعث اشتغال ۸۰ هزار نفر از جوانان دانشگاهی در کشور شده اند.




منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار