کد خبر: ۳۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 08
مایک پمپئو، وزیر امورد خارجه ایالات متحده، روز دوشنبه در مصاحبه‌ای به فاکس نیوز گفته است که دولت این کشور در حال بررسی ممنوعیت تیک تاک و شبکه های اجتماعی چینی است.
به گزارش آی تابناک : مایک پمپئو، وزیر امورد خارجه ایالات متحده، روز دوشنبه در مصاحبه‌ای به فاکس نیوز گفته است که دولت این کشور در حال بررسی ممنوعیت تیک تاک و شبکه های اجتماعی چینی است. TikTok، سرویس اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه، در حال حاضر یکی از محبوب‎ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به حساب می‌آید.

اظهارات پمپئو در رابطه با ممنوعیت تیک تاک و شبکه های اجتماعی چینی

پمپئو در خصوص این موضوع گفته است: "ما به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم و این امر در دست بررسی است. با احترام به شهروندانی که برنامه‌های چینی را بر روی گوشی خود دارند، ایالات متحده حق دارد که چنین تصمیمی بگیرد.”

در طول چند سال گذشته، نگرانی قانون‌گذاران آمریکایی در رابطه با استفاده از اپلیکیشن تیک تاک بیشتر از همیشه شده است. در دست داشتن اطلاعات شهروندان این کشور توسط شرکتی که کمپانی مادر آن، شرکت چینی ByteDance است، باعث شده تا آنها نگران دسترسی دولت چین به این اطلاعات باشند. قانون‌گذاران آمریکایی ادعا می‌کنند که تیک تاک می‌تواند تحت فشار این اطلاعات را در اختیار سازمان‌های امنیتی و حزب کمونیست چین قرار دهد.

سخنگوی TikTok امروز در بیانیه‌ای به اظهارات پمپئو پاسخ داد و گفت:

"تیک تاک توسط یک مدیرعامل آمریکایی اداره می‌شود و صدها کارمند و مدیر کلیدی این شرکت، اینجا در آمریکا در زمینه امنیت و محافظت از اطلاعات و سیاست‌های امنیتی شرکت فعالیت می‌کنند. ما هیچ اولویتی بالاتر از ارتقا ایمنی و امنیت اپلیکیشن برای کاربرانمان نداریم. ما هرگز اطلاعات کاربران را در اختیار دولت چین قرار نداده‌ایم و حتی در صورت درخواست هم چنین کاری نخواهیم کرد.”

هفته گذشته دولت هند اعلام کرد که تیک تاک و سایر برنامه‌های محبوب چینی مانند ویچت را فیلتر خواهد کرد. آنها این برنامه‌ها را مغایر با حاکمیت و تمامیت هند عنوان کرده‌اند. TikTok اما در واکنش به این تصمیم گفته است که به تبعیت از قانون هند مبنی بر حریم خصوصی و امنیت اطلاعات ادامه خواهد داد و اطلاعات شهروندان این کشور را با هیچ کشور خارجی از جمله دولت چین به اشتراک نخواهد گذاشت.

پمپئو در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس نیوز که از او پرسیده بود "آیا به شهروندان آمریکایی پیشنهاد می‌کند از تیک تاک استفاده کنند؟”، گفت: "فقط اگر زمانیکه می‌خواهند اطلاعات آنها در دست حزب کمونیست چین باشد.”  





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار