کد خبر: ۳۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 04
ماه گذشته در جریان درگیری مرزی میان چین و هند، 20 هندی کشته شدند. همانطور که پیش‌بینی میشد این موضوع تأثیر خود را در جنبه‌های دیگر روابط میان 2 کشور نشان داد. این درگیری حالا حتی باعث توقف تولید آیفون های اپل در هند شده است.
به گزارش آی تابناک : ماه گذشته در جریان درگیری مرزی میان چین و هند، 20  هندی کشته شدند. همانطور که پیش‌بینی میشد این موضوع تأثیر خود را در جنبه‌های دیگر روابط میان 2 کشور نشان داد. این درگیری حالا حتی باعث توقف تولید آیفون های اپل در هند شده است.

مقامات هندی مانع ورود کالاهای چینی به هند شده‌اند. این موضوع باعث شده تا قطعات آیفون اپل در بندرهای هندی بمانند. نماینده شرکت‌های آمریکا در نامه‎ای به وزیر بازرگانی هند نوشته است که با نگه داشتن محموله‌های چین، این احتمال وجود دارد که آمریکایی‌ها در ادامه فعالیت در هند انصراف دهند.

با این حال، هند همچنان صادرات از چین را تعطیل کرده است. سه منبع داخلی از هند گفته‌اند که از آنجاییکه فاکسکان، کارخانه سازنده دستگاه‌های اپل نمی‎تواند تجهیزات مورد نیاز خود را از دو کارخانه در جنوب هند دریافت کند، صدها کارمند این شرکت در این هفته هیچ کاری برای انجام دادن، نداشته‌اند.

اپل تولید تعدادی از گوشی‌های آیفون خود را با SE قدیمی در هند آغاز کرد. این کشور حالا آیفون XR را نیز تولید می‌کند. با تولید این محصولات در هند، اپل می‎تواند گوشی‌های خود را بدون دریافت مالیات در این کشور به فروش برساند. پایین نگه داشتن قیمت برای مصرف کنندگان قشر متوسط هندی اهمیت بسیاری دارد. از آنجاییکه این کشور دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان را در اختیار دارد، فعالیت اپل در این کشور برای آنها نیز سودده بوده است.

آیفون اپل

توقف تولید آیفون های اپل در هند و وضعیت ناخوشایند فاکسکان

اما حالا بیش از 150 محموله از تجهیزات هندی فاکسکان که از کارخانه‌های این شرکت از چین آمده‌ و شامل گوشی هوشمند و دیگر قطعات الکترونیکی می‌شود، در بندر Chennai توقیف شده‌اند. دو کارخانه این شرکت در هند در استان‌های Tamil Nadu و Andhra Pradesh واقع شده‌اند. این کارخانه‌ها به غیر از سر هم کردن آیفون‌های اپل، چندین گوشی شیائومی را نیز سرهم می‌کنند.

حالا گفته شده که فاکسکان در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و بسیاری از کارکنان آنها به دلیل اینکه کاری برای انجام ندارند، در خوابگاه های خود باقی مانده‌اند. وزیر امور خارجه هند در حال حاضر به این موضوع واکنش نشان نداده است اما دو مقام رسمی وزارتخانه گفتند که این وضعیت موقتی است و به زودی به پایان خواهد رسید. یکی از آنها گفته است که ما نمی‌توانیم ۱۰۰% محصولات وارداتی را برای همیشه بررسی کنیم. در سمت مقابل وزارت بازرگانی چین ابراز امیدواری کرده است که هند این رفتارهای تبعیض آمیز را در سریعترین زمان ممکن متوقف کند جالب است بدانید که اخیراً دولت هند 59 اپلیکیشن چینی از جمله تیک‌تاک را در این کشور فیلتر کرده است.

به عنوان دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان، درگیری مرزی میان این دو کشور ممکن است تاثیر منفی بر روی برندهای برتر چینی تولید کننده گوشی بگذارد. شیائومی 30 درصد از بازار هند را در اختیار خود قرار دارد. هرچند که ممکن است این جدال‌ها آنقدرها هم بر روی عملکرد این شرکت در هند تاثیرگذار نباشد اما سامسونگ نزدیکترین تعقیب کننده آنها می تواند از وضعیت موجود نهایت استفاده را ببرد.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار