کد خبر: ۳۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 09
ما ایرانی ها علاقه عجیبی به سلفی گرفتن؛ به ویژه از نوع دسته جمعی آن داریم،. با این حال سلفی دسته جمعی با خطر ابتلا به کرونا همراه است. خبر خوب اینکه اپل یک راهکار برای گرفتن سلفی جمعی بدون خطر ابتلا به کرونا ابداع کرده است.
به گزارش آی تابناک : ما ایرانی ها علاقه عجیبی به سلفی گرفتن؛ به ویژه از نوع دسته جمعی آن داریم،. با این حال سلفی دسته جمعی با خطر ابتلا به کرونا همراه است. خبر خوب اینکه اپل یک راهکار برای گرفتن سلفی جمعی بدون خطر ابتلا به کرونا ابداع کرده است.

اخیراً اپل موفق به ثبت یک ابداع شده که از فناوری برای تبدیل کردن سلفی‌های تک‌نفره به سلفی گروهی بهره می‌گیرد. با این راهکار هر کسی عکس یا ویدئو خود را به طور جداگانه می‌گیرد اما نرم افزار اپل آنها را ادغام می‌کند و سلفی گروهی می‌سازد.

2020-06-08-image-7.jpg

در راهکار ابداعی اپل کاربر یک سلفی یا ویدئو از خود می‌گیرد سپس از افراد دیگر دعوت می‌کند تا آنها هم در این سلفی شرکت کنند. جالب اینکه سلفی نهایی در اختیار کلیه مشارکت کنندگان قرار می‌گیرد و آنها قادر به ویرایش آن خواهند بود. برای نمونه ممکن است کسی بخواهد خود را در ردیف جلویی قرار بدهد یا کنار شخص مورد علاقه خود بایستد.

متأسفانه این پتنت نشان نمی‌دهد راهکار ابداعی اپل برای ساخت سلفی‌های جمعی مصنوعی بر روی چه محصولاتی ارائه خواهد شد اما مطمئناً گوشی‌های آیفون و تبلت های iPad جزء کاندیدهای بالقوه آن هستند.

چه کسی می‌داند، شاید خیلی زود شاهد اضافه شدن این قابلیت به اپلیکیشن دوربین محصولات اپل یا حتی ارائه آن در قالب یک اپلیکیشن جداگانه باشیم. البته این پتنت سال 2018 میلادی از سوی اپل برای ثبت تجاری فرستاده شده اما کمتر از یک هفته پیش ثبت آن نهایی شده است.

روز بیست و دوم ماه میلادی جاری شاهد کنفرانس توسعه دهندگان اپل یا همان WWDC خواهیم بود که انتظار می‌رود با رونمایی از iOS 14 و قابلیت‌های جدید آن همراه باشد. بنابراین قابلیت سلفی گروهی مصنوعی اپل می‌تواند در این رویداد معرفی شود یا نهایتاً به آیفون 12 راه پیدا کند.

البته طبق روال همیشگی پتنت ها، ممکن است این ابداع هم هیچ گاه عرضه نشود. در هر صورت راهکار جالبی به نظر می‌رسد و حتی صرف نظر از فاصله گیری فیزیکی هم می‌تواند کاربردی باشد. با چنین قابلیتی افرادی که از هم دور هستند می‌توانند سلفی گروهی به یادماندنی بگیرند.






منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار