کد خبر: ۱۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 30
گوگل، غول موتورجستجوی دنیا پس از رقابتی چند ساله سرانجام اپل را شکست داد و به باارزش‌ترین برند جهان تبدیل شد.
به گزرش آی تابناک : یک موتور جستجو سرانجام توانست یک برند سخت‌افزاری را شکست دهد و به باارزش‌ترین برند جهان تبدیل شود. در آخرین آمار گزارش شده، گوگل که تحت مالکیت هولدینگ آلفابت است، با ارزش ۳۰۲ میلیارد دلار، بالاتر از برند اپل با ارزش ۳۰۱ میلیارد دلار قرار گرفته است. برندهای بعدی لیست فاصله‌ی زیادی با این دو رقیب دارند.

جایگاه سوم و چهارم لیست باارزش‌ترین برندهای جهان به آمازون با ارزش ۲۰۸ میلیارد دلار و مایکروسافت با ارزش ۲۰۱ میلیارد دلار اختصاص دارد.

در رتبه‌ی بعدی، برند چینی Tencent با ارزش ۱۷۹ میلیارد دلار قرار دارد. غول شبکه‌های اجتماعی یعنی فیسبوک، با ارزش ۱۶۲ میلیارد دلار در جایگاه ششم و برند ویزا و مک‌دونالد به ترتیب با ارزش‌های ۱۴۶ و ۱۲۶ میلیارد دلار در جایگاه‌های بعدی هستند.

برند چینی تجارت الکترونیک یعنی علی‌بابا، جایگاه بعدی را با ارزش ۱۱۳ میلیارد دلار به خود اختصاص داده و AT&T با ارزش ۱۰۶ میلیارد دلار در رتبه‌ی آخر ده برند برتر جهان قرار دارد. به جز این ده برند، هیچ برندی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار نرسیده است.

آمارهای ارائه شده توسط شرکت تحقیقات برند BrandZ جمع‌آوری شده است. این شرکت در بیانیه‌ی انتشار این آمار به رشد عالی شرکت‌های چینی اشاره کرده و گفته است: امسال اولین سالی بود که برندهای غیرآمریکایی رشدی سریع‌تر از برندهای آمریکایی داشتند. ۱۴ برند چینی وارد لیست ۱۰۰ برند برتر جهان شده‌اند. ارزش مجموع ۱۰ برند برتر چینی رشدی ۴۷ درصدی داشته که در مقایسه با ۱۰ برند برتر آمریکایی دو برابر بوده است.

 

منبع: زومیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار