کد خبر: ۱۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 March 24
همه چیز از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 آغاز شد. در آن زمان فیسبوک متهم به پخش اطلاعات غلط بین کاربران شد و بدلیل نظرات منفی که در خصوص هیلاری کلینتون در این شبکه منتشر شده بود، شانس دونالد ترامپ در پیروزی در انتخابات بیشتر شد. زاکربرگ در آن زمان این نظریات را رد کرد، اما هفته گذشته مشخص شد که موسسه کمبریج آنالیتیکا با دسترسی به اطلاعات 50 میلیون کاربر فیسبوکی، بدون اجازه آنها به معنای واقعی در پیروزی ترامپ دست داشته است.
به گزارش آی تابناک : افشا شدن این موضوع باعث جنجال های بسیار زیادی در میان مردم عادی و اشخاص معروف شد. تا آنجاکه برایان اکتون، یکی از بنیانگذاران واتساپ در حساب توئیتر خود اعلام کرد: "الان زمان حذف اکانت های فیسبوک است". پس از آنکه این توئیت توسط او منتشر شد، ایلان ماسک، موسس دو کمپانی بزرگ تسلا و SpaceX در پاسخ به اکتون پرسید: "فیسبوک چیه؟" کاربر دیگری در پاسخ به ماسک گفت: "اگه مردی، حساب SpaceX رو تو فیسبوک پاک کن." ایلان ماسک در پاسخ به این کاربر، با کنایه گفت: "تا الان نمیدونستم این صفحه وجود داره. این کارو میکنم." و این کار را کرد!

ایلان ماسک روز گذشته هر دو حساب تسلا و SpaceX را که هر کدام بیش از 2 میلیون دنبال کننده داشتند از فیسبوک حذف کرد. او در حساب توئیتر خود اعلام کرد که من از فیسبوک استفاده نمی کنم و فکر نمی کنم تو این جریان من یا شرکت های من ضربه بزرگی خورده باشند. او حتی بدلیل اینکه فیسبوک، شبکه اجتماعی اینستاگرام را نیز خریداری کرده است، پیش تر انتقاداتی به این شبکه داشت. ماسک در اظهار نظر جدید خود گفته است تا زمانیکه اینستاگرام کاملاً مستقل از فیسبوک باشد، احتمالا خوب است.

ایلان ماسک اغلب از اینستاگرام برای اشتراک گذاری اطلاعات در خصوص کمپانی های خود و پروژه های آنها استفاده می کند. اکانت رسمی اون نزدیک به 7 میلیون، SpaceX در حدود 3 میلیون و تسلا 4 میلیون در اینستاگرام دنبال کننده دارند.

رابطه نه چندان دوستانه ماسک و زاکربرگ به سال 2016 بازمیگردد، زمانی که یکی از ماهواره های فیسبوک که قرار بود برای اینترنت زمین مورد استفاده قرار گیرد، توسط پرتاپ ناموفق موشک فالکون کمپانی SpaceX نابود شد. زاکربرگ نیسبت به این موضوع در فیسبوک واکنش منفی نشان داد و ماسک در پاسخ به کنایه گفت: "بله، این اشتباه من به خاطر احمق بودن است. ما به آن ها یک پرتاپ رایگان پیشنهاد دادیم و من فکر میکنم که آنها برای اینکار بیمه هم داشتند". پس از آن هم زاکربرگ در تابستان سال گذشته، در خصوص نظرات منفی ایلان ماسک در رابطه با هوش مصنوعی، تفکرات او را غیرمسئولانه دانست. ماسک نیز در پاسخ به این جمله او گفت که او درک محدودی از خطرات هوش مصنوعی دارد.

حالا که این روزها شرایط برای فیسبوک خوب پیش نمیرود و به خاطر جنجال های بر پا شده سهام این شرکت به شدت افت کرده است، به نظر میرسد ایلان ماسک فرصت خوبی برای انتقام پیدا کرده باشد.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار