به گزارش آی تابناک : در حالی که رسیدگی به پرونده استیضاح ترامپ در واشینگتن در حال پیگیری است، رییس جمهور آمریکا در توییتی اعلام کرد یک کارخانه بزرگ اپل را در تگزاس افتتاح کرده که شغل‌هایی با حقوق‌های بالا را به آمریکا برمی‌گرداند. با این حال افتتاح نشدن یک کارخانه «جدید» و فعالیت آن از سال ۲۰۱۳، سوژه‌ی رسانه‌های تکنولوژی مختلف شده است.

کارخانه‌ای که ترامپ از آن بازدید کرده همان کارخانه‌ای در تگزاس است که اپل از سال ۲۰۱۳، یکی از کم‌فروش‌ترین محصولاتش یعنی کامپیوتر «مک پرو» را در آن تولید کرده است. با این حال اپل دو ماه پیش اعلام کرده بود به دلیل معافیت‌های مالیاتی که دولت ترامپ برای اپل در جنگ تجاری با چین وضع کرده، تصمیم گرفته تا نسخه جدید مک پرو که در کنفرانس توسعه‌دهندگان (WWDC) معرفی شد را در آمریکا تولید کند؛ کامپیوتری گران قیمت و حرفه‌ای که مشخصاً فروشی پایین به افراد خاص خواهد داشت.

اگر منبع فقط ترامپ در نظر گرفته شود، هر فرد بی‌اطلاعی تصور می‌کند اپل یک کارخانه جدید برای تولید مک پرو راه‌اندازی کرده و عده زیادی را هم در این محل مشغول به کار کرده در حالی که همین کارخانه از سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرده. آنچه اپل به تازگی ساخته، در اصل یک پردیس و محوطه کاری است که قرار است در آن کار طراحی و مهندسی کامپیوترهای جدید اپل انجام شود.

اپل البته در بیانیه خبری خود اشاره کرده است که یک میلیارد دلار برای ساخت این پردیس هزینه کرده و قرار است ۵ هزار نفر در آن استخدام شوند، هرچند امیدوار است تا سال ۲۰۲۲، تعداد کارمندان آن به ۱۵ هزار نفر برسد.

نکته قابل توجه اینجاست که ارتباط «تیم کوک» مدیرعامل اپل و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در سه سال گذشته بهتر و بهتر شده است. از یک طرف کوک از معافیت‌های مالیاتی در بازی‌های سیاسی آمریکا و چین استفاده می‌کند و از سوی دیگر، ترامپ از حمایت اپل و مدیرعاملش لذت می‌برد. جالب است بدانید که تیم کوک، پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یکی از حامیان اصلی رقیب ترامپ یعنی «هیلاری کلینتون» بود.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار