کد خبر: ۲۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 23
اپل در مراسم معرفی محصولات جدید خود برای توصیف تراشه Apple A13 Bionic اعلام نمود که قدرت پردازشی CPU این چیپست 20 درصد بیشتر از نسل قبلی آن است. اما آیا در عمل نیز این نتایج صادق‌اند؟
به گزارش آی تابناک : اپل در مراسم معرفی محصولات جدید خود برای توصیف تراشه Apple A13 Bionic اعلام نمود که قدرت پردازشی CPU این چیپست 20 درصد بیشتر از نسل قبلی آن است. اما آیا در عمل نیز این نتایج صادق‌اند؟

اپل همواره یکی از بهترین و قدرتمندترین چیپست‌های پردازشی دنیا را می‌سازد. همگونی بسیار مناسب این چیپست‌ها با نرم‌افزار در پلتفرم اپل نیز عامل مضاعفی برای افزایش کارایی دستگاه و عملکرد آن می‌شود.

اما تا زمانی که تست‌های عملی انجام نشوند بهتر است در هیچ موردی با قطعیت صحبت نکنیم. به تازگی یکی از یویتوبرهای معروف در کانال خود ویدئویی از مقایسه توان و سرعت اجرای نرم‌افزار در سه گوشی پرچمدار اخیر در سه سال گذشته یعنی آیفون 11 پرو، آیفون XS و آیفون X که از پیش به iOS 13 بروز شده‌اند منتشر کرده است که نکات جالبی را به ما نشان می‌دهد.

البته در این تست‌ها باید توجه که تنها وجه اجرای نرم‌افزار مورد توجه قرار گرفته که شاید به عقیده بسیاری از کاربران، نتواند به صورت کامل تأیید کننده میزان توان پردازشی و عملکرد نرم‌افزاری یک دستگاه باشد.

با این حال این تست می‌تواند افق خوبی از همسانی نرم‌افزار و سخت‌افزار در کنار مدیریت حافظه RAM را به ما نشان دهد. در نظر داشته باشید که اپل برای سال جاری و آیفون 11 پرو از 4 گیگابایت حافظه RAM استفاده کرده که بر خلاف شایعات قبلی مبنی بر به‌کارگیری 6 گیگابایت رم در داخل دستگاه است.

وجود حافظه رم بیشتر به دستگاه کمک می‌کند بتواند برنامه‌های بیشتری را به صورت همزمان در داخل گوشی با هم، در حال اجرا نگه دارد و به همین دلیل فراخوانی مجدد آنها ساده‌تر خواهد بود و زمان کمتری را می‌طلبد.

اما به موضوع اصلی بحث خودمان برگردیم. ابتدا به شما دوستان پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی زیر را تماشا کنید:

در این تست سعی شده تا میزان مدیریت حافظه رم مورد بررسی قرار گیرد. همانگونه مشاهده کردید آیفون X ضعیف‌ترین عملکرد را نسبت به دو رقیب دیگر خود داشته و برای انجام کامل دوره تست به 7 دقیقه و 27 ثانیه نیاز داشت.

iphonescomp2.jpg

اما در مورد دو گوشی دیگر باید بیشتر صحبت کنیم. آیفون 11 پرو نسبت به آیفون XS هم در زمینه پردازنده و هم حافظه رم، مشخصات بالاتری دارد ولی در کمال تعجب مشاهده می‌کنیم که آیفون XS توانست آزمون ما را در 5 دقیقه و 21 ثانیه به پایان برساند و گوشی تازه معرفی شده آیفون 11 پرو 28 ثانیه دیرتر از آن به خط پایان رسید.

با توجه به توضیحات فوق شاید توجیه این اتفاق کمی سخت باشد و بهتر باشد دلیل آن را از اپل بپرسیم ولی اجالتاً می‌توان به این نکته اشاره کرد که به احتمال فراوان، اینکه آیفون 11 پرو تازه معرفی شده و نیاز به بروزرسانی‌های بیشتر جهت افزایش عملکرد و کیفیت کارکرد را دارد، نزدیک‌ترین توجیه برای این عملکرد باشد.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار