کد خبر: ۲۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 31
مان انتشار این هفته پیش نمایش اینسایدر ویندوز 10 در حلقه فست فرا رسیده و بیلد این هفته با شماره 18970 ارائه شده است.
به گزارش آی تابناک : زمان انتشار این هفته پیش نمایش اینسایدر ویندوز 10 در حلقه فست فرا رسیده و بیلد این هفته با شماره 18970 ارائه شده است. درست مانند تمام بیلدهای منتشر شده در حلقه فست این بیلد نیز از شاخه توسعه 20H1 است. این بدین معناست که این بیلد پیش نمایشی خواهد بود از آپدیت ویژگی که بهار سال آینده منتشر خواهد شد، و  این در حالی است که به‌روزرسانی 19H2 که در حال حاضر در حلقه‌های Slow و Release Preview مورد آزمایش قرار گرفته در پاییز امسال عرضه می‌گردد.

بیلد 18970 تنها شامل چند ویژگی جدید است، اما همگی موارد مهمی هستند. برای مثال، مایکروسافت بالاخره نوید مود بهتری برای تبلت ارائه داده، قابلیتی که اگر از تبلت و یا کامپیوتر شخصی کانورتبل استفاده می‌کنید به آن علاقمند خواهید شد. این تغییر وعده فضای مناسب بین آیکون‌ها در نوار وظیفه و جمع شدن باکس جستجو در قالب یک آیکون را می‌دهد و همچنین File Explorer یک لی‌اوت بهینه‌سازی شده لمسی خواهد داشت و بالاخره صفحه کلید روی صفحه نمایش به صورت اتوماتیک زمانی که بر روی یک تکست فیلد ضربه میزنید، اجرا خواهد شد.

ویژگی جدید مهم دیگر گزینه جدید Cloud Download است برای زمانی که PC خود را ریست می‌کنید، این تغییر در ابتدای امر در بیلد 18950 منتشر شد اما تا به حال فعال نشده بود. این گزینه ورژن مشابهی از ویندوز 10 را که بر روی دستگاه شما نصب شده، نصب می‌کند.

در زیر تغییرات کامل این بیلد آمده است:

معرفی تجربه کاربری تبلت جدید برای کامپیوترهای کانورتبل 2-in-1

مایکروسافت در پست وبلاگی خود در رابطه با انتشار این بیلد مینویسد: ما شروع به انتشار تجربه کاربری جدید تبلت، برای کامپیوترهای اینورتبل 2-in-1 با عنوان بتا برای اینسایدرهای ویندوز کرده‌ایم. این تجربه جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا وارد وضعیت تبلت شوند و بدون هیچ وقفه‌ایی در تجربه کاربری آشنای دسکتاپ بمانند، به علاوه چند بهبود کلیدی تاچ نیز در نظر گرفته شده است:

  • افزایش فضای بین آیکون‌های نوار وظیفه
  • جمع شدن باکس جستجو در نوار وظیفه در قالب یک آیکون
  • File Explorer به لی‌اوت بهینه‌سازی شده لمسی سوئیچ می‌کند
  • هنگام ضربه زدن به فیلدهای متنی، صفحه کلید لمسی خودکار فراخوانی می‌شود.

و به عنوان بخشی دیگری از این تغییرات، در بخش تنظیمات تبلت چند تغییر کوچک ایجاد کرده‌ایم.

این تجربه در حال حاضر برای ارزیابی کیفیت برای بخشی از اینسایدرها در دسترس قرار گرفته است. در زیر مراحلی که بعد از در دسترس قرار گرفتن این ویژگی در کامپیوتر شما بایستی طی شود آمده است:

  1. از کامپیوتر کانورتبل خود، به همان صورتی که معمولا اپلیکیشن‌ها را باز می‌کنید و با آنها تعامل برقرار می‌کنید، به عنوان یک لپ تاپ استفاده کنید.
  2. زمانی که آماده شدید، می‌توانید صفحه کلید را تا کنید و یا به کل آن را از بدنه جدا کنید. و بعد از آن باید به این مود جدید که در تصویر بالا نشان داده شده سوئیچ کند.
  3. حال از دستگاه خود به عنوان یک تبلت با تاچ استفاده کنید.

ما مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما درباره این تجربه جدید هستیم، نظرات خود را در Feedback Hub با ما در میان بگذارید.

بهبودهای بخش Recovery

معرفی گزینه جدید Reset this PC – Cloud Download

Reset this PC اکنون گزینه جدیدی را برای دانلود ویندوز و یا استفاده از نصب مجدد محلی ارائه می‌کند. پیش از این، Reset this PC تنها قادر به نصب مجدد محلی بود و از فایل‌های موجود ویندوز، نصب ویندوز جدیدی ایجاد می‌کرد. زمانی که این ویژگی در ویندوز 10 ورژن 1507 معرفی شد، این امکان را فراهم می‌کرد که بدون نیاز به فضای اضافی دیسک برای ذخیره یک نسخه پشتیبان فشرده تهیه شده از ویندوز در یک پارتیشن پنهان، ویندوز را قادر به بازیابی می‌کرد. ما نظرات شما را شنیده‌ایم که برخی از شما ترجیح می‌دهید تا از اتصال اینترنت پر سرعت خود استفاده کنید و با دانلود کردن ویندوز به این فرآیند سرعت ببخشید.

نکته مهم: این یک عملیات بازیابی است و اپلیکیشن‌هایی که نصب کرده‌اید حذف خواهند شد. علاوه بر این، اگر گزینه ” Remove everything” انتخاب شود، داده‌های کاربر نیز پاک می‌شود. برای اطلاعات بیشتر درباره Reset this PC و دیگر گزینه‌های Recovery از  aka.ms/win10recoveryoptions دیدن کنید.

 

گزینه cloud download بیلد، ورژن و نسخه مشابه را که در حال حاضر بر روی دستگاه شما نصب شده، مجدد نصب خواهد کرد. گزینه جدید cloud download برای تمام دستگاه‌های ویندوز 10 در دسترس است و متفاوت از ویژگی ” Recover from the cloud” است که پیش از این در برخی از دستگاه‌های ویندوز 10 در دسترس کاربران قرار گرفته بود.

مشکلات شناخته شده

  • در حال حاضر هنگامی که ویژگی‌های اختیاری (optional features) خاصی نصب شده باشد گزینه cloud download کار نمی‌کند. این فرآیند آغاز به کار می‌کند، اما اروری رخ خواهد داد و تغییرات به عقب رانده می‌شود. برای حل این مشکل، قبل از انتخاب گزینه cloud download، ویژگی‌های اختیاری را حذف کنید. ما شما را پس از رفع این مشکل مطلع خواهیم کرد. ویژگی‌های اختیاری EMS and SAC Toolset for Windows 10, IrDA infrared, Print Management Console, RAS Connection Manager Administration Kit (CMAK), RIP Listener, all RSAT tools, Simple Network Management Protocol (SNMP), Windows Fax and Scan, Windows Storage Management, Wireless Display, WMI SNMP Provider هستند.

سایر به‌روزرسانی‌ها برای اینسایدرها

ادامه تغییرات کورتانا

تجربه کاربری کورتانا هم اکنون برای تمامی اینسایدرها در حلقه فست در ایالات متحده در دسترس قرار گرفته است. اگر در دستگاه شما در دسترس قرار گرفته و تا به حال آن را امتحان نکرده‌اید، منتظر شنیدن نظرات شما هستیم. ما برای کمک به شروع کار یک Quest در Feedback Hub پست کرده‌ایم.

این به‌روزرسانی حاوی ویژگی‌های جدید فوق‌العاده‌ایی است، به خاطر داشته باشید که اگر اکنون به حلقه فست سوئیچ کنید، قادر خواهید بود پیش نمایش‌ها را تا بهار آینده آزمایش کنید. این چرخه طولانی‌تر از حد معمول است، و این است در حالی که ما هر شش ماه ورژن‌های جدید را آزمایش می‌کنیم.


منبع : وینفون

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار