کد خبر: ۲۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 01
نیاز به تحقیق و توسعه پیرامون محصولات تولیدی یک شرکت و برنامه‌های آینده آن از مهمترین نیازهایی است که باید همواره به آنها توجه شود تا شرکت در رقابت با دیگران جا نمانده و بتواند به حیات خود ادامه دهد. در این مطلب بر اساس نتایج یک تحقیق در سطح جهانی حول این موضوع صحبت خواهیم کرد که کدام شرکت‌ها در سراسر دنیا بزرگترین بخش‌های R&D را داشته و بودجه بیشتری برای آنها هزینه می‌کنند.

به گزارش آی تابناک : اگرچه در بسیاری موارد در کشور ما به دلیل عدم حرکت با پیشرفت روز صنایع، نیاز به تحقیق و توسعه چندان ضروری نبوده و در اولویت‌های چندم شرکت‌ها قرار دارد ولی این مورد در شرکت‌های بزرگ و پیشرفت بالاترین بودجه‌ها را داشته و در بسیاری موارد بالاترین نرخ سرمایه‌گذاری‌ها روی این بخش‌ها و پروژه‌هایشان صورت می‌گیرد.

موسسه تحقیقات مالی و حسابرسی مالیاتی PwC که یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه مالی و مالیاتی در سراسر دنیاست به تازگی آماری را منتشر کرده که با استناد به آنها می‌توانیم ببینیم کدام شرکت‌ها در سراسر دنیا بیشترین بودجه‌ها را برای بخش‌های تحقیق و توسعه خود هزینه می‌کنند و به عبارتی بزرگترین بخش‌های R&D را دارند.

این تحقیق با مطالعه آمارها و اسناد صورت‌های مالی بیش از 1000 شرکت بزرگ دنیا به وجود آمده است که به صورت فصلی و سالیانه حسابرسی مالیاتی آنها انجام می‌پذیرد و با توجه به شفافیت مالی که برای تجارت در بازارهای بین‌المللی احتیاج است به صورت گزارش‌های عمومی ارائه می‌گردند.

بنابر آمار عرضه شده بیشترین هزینه بخش‌های توسعه شده در سال 2018 مربوط به غول بزرگ تجارت الکترونیک امریکایی شرکت Amazon است که با مبلغی معادل با 22.6 میلیارد دلار اولین رتبه را در بین شرکت‌های تجاری دنیا به دست آورده است. علیرغم اینکه این مبلغ بسیار زیاد است باید به این نکته اشاره کنیم که تنها 12.7 درصد از درآمد شرکت به حساب می‌آید. همچنین این مورد به نسبت سال گذشته 0.9 درصد نیز افزایش داشته است.

دومین شرکت در این زمینه نیز هلدینگ بزرگ Alphabet است که مالک گوگل و سرویس‌های آن است و در سال جاری مبلغ 16.2 میلیارد دلار را در این زمینه هزینه کرد که 14.6 درصد از کل سرمایه شرکت به حساب می‌آید.

برخلاف بیشتر شرکت‌های حاضر در این لیست، سومین ردیف از این لیست متعلق به شرکت ولکس واگن از آلمان است که در صنایع خودروسازی مشغول بوده و در سال جاری هزینه‌ای بالغ بر 15.8 میلیارد دلار را در بخش R&D خود هزینه کرده است.  بعد از این سه شرکت اولین و تنها شرکت آسیایی لیست سامسونگ الکترونیکس خواهد بود که با هزینه‌ای بالغ بر 15.3 میلیارد دلار، رتبه چهارم را دارد و جالب اینجاست که تنها 6.8 درصد از کل سرمایه شرکت در این بخش هزینه شده و به نسبت سال گذشته 0.9 درصد نیز کاهش داشته است.

شرکت‌های دیگر این لیست به ترتیب شامل اینتل، مایکروسافت، اپل می‌شوند و سه شرکت انتهای 10 رتبه برتر نیز در حوزه صنایع دارویی فعالیت دارند و از سوییس و امریکا هستند.

البته در ادامه این گزارش آمار مربوط به نوآوری در بین شرکت‌ها نیز اعلام شده است که در آن با توجه به نظرسنجی که به صورت آنلاین میان 869 مدیرعامل و مدیر اجرایی بین شرکت‌ها صورت گرفته نیز ارائه شده است که در آن شرکت‌های اپل، آمازون، آلفابت، مایکروسافت و تسلا به عنوان 5 شرکت برتر انتخاب شده اند و بازهم اولین شرکت آسیایی سامسونگ است که در رتبه ششم جای گرفته است.






منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار