کد خبر: ۲۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 26
کارشناسان درحال پیاده سازی نوعی الگوریتم برپایه هوش مصنوعی هستند که بتواند بیماران نیازمند به درمان اضطراری را شناسایی کند.
به گزارش آی تابناک : استفاده از هوش مصنوعی و حتی ربات‌های انسان نما به شدت مورد توجه جامعه پزشکی درجهان قراردارد به طوری که مقام‌های بیمارستان، ایپسویچ، سه کارمند ربات دربیمارستان خود استخدام کرده‌اند که به کارکنان بیمارستان در کنترل و هماهنگی مراجعان بیمارستان، تعیین وقت و بررسی و ارسال مدارک‌های پزشکی و آزمایش خون کمک کنند.

بر اساس این مدل رایانه‌ای بنابر سابقه خانوادگی، دارو‌های مصرفی فرد و شیوه زندگی فرد تعیین می‌شود و به این ترتیب اولویت بندی بیماران انجام می‌شود.

کارشناسان برای پیاده سازی این الگوریتم به بررسی وضعیت سلامت و تجزیه تحلیل پرونده‌های سلامت الکترونیکی بیش از ۴ میلیون نفر پرداخته اند.

کارشناسان درجریان این پژوهش به بررسی موارد مختلفی در زندگی داوطلبان ازجمله سن، جنس، قومیت، وضعیت اجتماعی، اقتصادی، سابقه بیماری‌های خانوادگی، شیوه زندگی، بیماری ها، دارو‌های مصرفی، وضعیت تاهل، اولین زمان تشخیص بیماری‌های خاص و نیز سابقه آزمایش‌های پزشکی پرداخته اند.

به گفته محققان پیاده سازی این طرح می‌تواند سبب افزایش نرخ سلامت، کمک به بیماران و کاهش هزینه‌های درمانی شود.

دراین پژوهش دانشمندان داده‌های بیماران را در فاصله سال‌های ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۵ مورد بررسی قرارداده اند تا بتوانند الگوریتمی برای شناسایی سلامت بیماران طراحی کنند.

کارشناسان اعتقاد دارند استفاده از این شیوه می‌تواند به غربالگری بهتر بیماران، تشخیص مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز آن‌ها و پیشگیری زودهنگام برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف بینجامد.

نتیجه پژوهش دانشمندان برای پیاده سازی الگوریتم هوش مصنوعی درمجله پزشکی (PLOS) به چاپ رسیده است.

فاطمه رحیمیان، استاد پیشین موسسه (George Institute) که هدایت این پژوهش عملی را دردست دارد می‌گوید، "یافته‌های ما نشان می‌دهند که زمانی که با مجموعه‌ای از داده‌های بسیار زیاد که حاوی اطلاعات افراد هستند مواجه هستیم، استفاده از مدل یادگیری ماشینی ازجمله بهترین مدل‌ها به نسبت مدل‌های آماری معمولی هستند".

نرم افزارهوش مصنوعی به وسیله شرکت (Thoughtonomy) تولید شده است و درطول روز به بررسی ارجاع‌های پزشکان می‌پردازد.

سیستم‌های هوش مصنوعی برشبکه‌های عصبی مصنوعی مشهور به ANNs بنا شده اند که سعی درشبیه سازی عملیات درمغز انسان به منظور یادگیری دارند.

این شبکه‌های عصبی مصنوعی می‌توانند آموزش ببینند و به انجام کارهایی، چون گفتار، بررسی و تجزیه تحلیل داده‌ها بپردازند.

ازهوش مصنوعی دربسیاری از حوزه‌های فناوری اطلاعات و نرم افزار‌ها استفاده می‌شود و کارشناسان درتلاش برای افزایش میزان استفاده از آن برای آسان شدن فعالیت‌های انسان‌ها هستند.

مزیت هوش مصنوعی به نسبت انسان، توان انجام کاربا تمرکز بالا برای مدت زمان طولانی، نبود خطا درحین کار، افزایش سرعت کار، تجزیه و تحلیل داده‌ها و یادگیری فرآیند‌های پیچیده است.

با وجود مزایای هوش مصنوعی، بسیاری از دانشمندان وجود آن را خطری برای زندگی انسان درسال‌های آینده می‌دانند.





منبع : دیلی میل
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار