کد خبر: ۱۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 15
معاون امور کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تقویت کسب و کارهای دیجیتال با همکاری سایر نهادها و دستگاه ها در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
به گزارش آی تابناک : محمد صادق افراسیابی چهارشنبه شب در همایش فعالان شبکه های اجتماعی در قزوین با بیان اینکه کشور ما در حوزه کسب و کار دیجیتال با افق مطلوب فاصله زیادی دارد،افزود: به عنوان نمونه گردش مالی بازار فناوری اطلاعات ایران در سال 94، 350 هزار میلیارد ریال بوده اما در همان سال این رقم در بازار جهانی به سه هزار و 500 میلیارد یورو می رسیده است.
وی بر تقویت آموزش به فعالان کسب و کارهای دیجیتال تاکید کرد و گفت: براساس برآوردها 14.5 درصد چالش های کسب و کار دیجیتال به دلیل عدم آموزش و کمبود مهارت در نیروی انسانی است بنابراین اگر آموزش های لازم به فعالان این حوزه ارایه نشود، این گونه طرح های کسب و کار نه تنها موفق نمی شوند بلکه آسیب هم خواهند داشت.
معاون امور کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: 11.3درصد چالش های این حوزه نیز به همکاری نداشتن و نبود تعامل بین سازمانی ارتباط دارد.
وی اضافه کرد: به عنوان نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز کسب و کارهای دیجیتال را در قالب نشر دیجیتال می دهد اما همکاری سایر دستگاه ها در این بین وجود ندارد و معافیت مالیاتی که طبق قانون برای تمام فعالیت های فرهنگی است در این بخش صورت مورد بی توجهی قرار می گیرد.
افراسیابی همچنین بر تلاش برای محتواسازی در حوزه کسب و کارهای دیجیتال تاکید کرد و ادامه داد: محتوا در آموزش بسیار مهم است و ما در حال حاضر بستر فنی جهت آموزش مجازی در این حوزه را ایجاد کرده ایم.
وی در ادامه سهم ایران در زمینه استارت آپ ها را نیز 0.6 درصد سهم جهان عنوان کرد و افزود: در این حوزه تنها به ظرفیت بازار داخلی بسنده و اکتفا کرده ایم.
افراسیابی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت های داخلی کشور و برنامه ریزی در این زمینه در بازار کشورهای همسایه نفوذ کرده و ثروت آفرینی و کارآفرینی کنیم.
وی همچنین گفت: با استفاده از ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات در بخش خدمات شهری و خدمات حمل و نقل می توان کارهای زیادی را انجام داد که هنوز در این عرصه آنگونه که شایسته است، ورود پیدا نکرده ایم ولی در حال برنامه ریزی برای کار در این حوزه هستیم.
افراسیابی ادامه داد: فروش محتوا و کالا و سایر محتواهای فرهنگی دیجیتال نیز از دیگر موارد این گونه کسب و کارها است که هر کدام برنامه ریزی و استراتژی خاصی دارد که آنرا دنبال می کنیم.




منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار